רפרטואר סל תרבות תש"פ - באר יעקב

בנושא: ערבות הדדית

 

תיאטרון

 

על ניסים ונפלאות

על ניסים ונפלאות - תיאטרון ארצי לילדים ונוער- אביב. קיץ. בחצר ביתה של הסופרת והמשוררת לאה גולדברג משחקים ילדי רחוב ארנון. נסים, ילד חדש בשכונה מנסה להצטרף למשחק... פתאום... מופיע אורח נוסף, קוף קטן שהלך לאיבוד. לאה מאמצת את הקוף המצחיק והשובב אל ביתה וקוראת לו "נפלאות". 
נסים ונפלאות הופכים לחברים טובים, וביחד, למען מטרה חשובה, מקימים קרקס משעשע ומלא הפתעות. האם ישתפו בקרקס את ילדי השכונה? האם הילדים יקבלו את נסים כחבר? האם הקרקס ישיג את מטרתו? ומה יעלה בגורלם של נסים ושל נפלאות...? 
זוהי הצגה מלאת הומור וקסם על חברות, קבלת האחר, שיתוף פעולה, על כוחה של היצירה לקרב לבבות ועל אישה אחת מיוחדת שהטיבה להבין לליבם של ילדים. בהצגה משולבים שירי הילדים האהובים של לאה גולדברג כמו: פזמון ליקינטון, כובע קסמים, יום יפה ועוד.

 

פצפונת ואנטון

פצפונת ואנטון - תיאטרון השעה - פצפונת ילדה רבת דמיון סקרנית וטובת לב, באה ממשפחה עשירה אנטון ילד אחראי ושרדן, בא ממשפחה ענייה ומטפל במסירות באמו החולה. על רקע סיפור עלילה מותח ורב תהפוכות צומח סיפור החברות המופלא של פצפונת ואנטון. 
חברות שגוברת על פערים חברתיים ודעות קדומות ומלמדת אותנו ילדים ומבוגרים כאחת שיעור חשוב באהבת אדם באשר הוא אדם ההצגה היא עיבוד לקלאסיקה המפורסמת ביותר של אריך קסטנר שהיוותה השראה לילדים בכל העולם. 

 

מסביב לעולם ב- 80 יום

מסביב לעולם ב- 80 יום - תיאטרון השעה - מסגרת עלילת מסע מרהיבה מסביב לעולם, נפגשים פספרטו, ילד יתום מלא חיים המשתוקק לבית, ומר פוג, אדון אנגלי קפדן הסולד מחברת אנשים. המפגש המצחיק והמרגש בין השניים, מהווה בעצם הצצה ליחסי הורים- ילדים: פספרטו מתקשה לעמוד בציפיות החמורות, אך כשפוג לומד להכיר אותו, ה"פגמים" של הילד, העניין שלו בכל דבר, הדמיון המפותח- כובשים את ליבו, ואת ליבנו. אחרי שיתגברו יחדיו על מכשולים ויסיימו את המסע, יבינו שהפרס האמיתי שזכו בו, הוא משפחה.

 

 

ההבטחה

ההבטחה - תיאטרון הקיבוץ - “תפרסם את הסיפור שלנו”, ביקש הרב מהנער הצעיר במחנה ההשמדה. 
ההצגה “ההבטחה”- ממלאת בנאמנות, בקשה מצמררת זו. ההצגה מביאה את סיפורו המדהים של ספר תורה נדיר שלקח אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, מתהומות מחנה ההשמדה ברגן בלזן, למרומי החלל. 
במלאת 10 שנים לטיסתה האחרונה לחלל של החללית קולומביה, נביא את סיפורו של ספר התורה שריגש את אילן מאד, והוא החליט לספרו מהחלל לכל יושבי כדור הארץ. 
בכך קיים אילן רמון הבטחה, שנתן הנער הצעיר לרבו במחנה ההשמדה, לספר את הסיפור של הספר לכל העולם

 

 

מורה לחיים

מורה לחיים - תיאטרון אורנה פורת - כל אחד מאיתנו, כמעט, יש מורה שאישיותו השפיעה עליו ומלווה אותו במהלך חייו. כזאת היא המורה רבקה. 
המורה רבקה היא מורה צעירה הנשלחת ללמד במעברה בשנות החמישים. תלמידיה הם עולים חדשים שעלו זה עתה בעלייה הגדולה שאחרי הקמת המדינה. הם והוריהם מתמודדים עם התנאים הקשים של החיים במעברה, וגם עם קשיי השפה וקשיי המעבר מהתרבות עליה גדלו אל התרבות הישראלית החדשה והזרה. 
המחזה מתאר את המפגש הקשה והטעון בין המורה לתלמידיה, אשר הופך לאט לאט לתהליך מרתק שבו נבנים אמון הדדי, אמונה ביכולות, וחדוות למידה. תהליך שבו לא רק התלמידים לומדים אלא גם המורה. 
המורה רבקה הופכת לדמות משמעותית בעיצוב הזהות הישראלית של תלמידיה. יחד איתה הם מצליחים לגבור על הקשיים שמציאות החיים מעמידה בפניהם, ולעמוד באתגרים שיש להם משמעות חשובה על עיצוב עתידם. 
המחזה מסתיים בפגישת מחזור של תלמידי הכיתה והמורה כעבור שלושים שנה. כאנשים מבוגרים הם נזכרים בהתרגשות בתקופה ההיא, שלמרבה הפלא, זכורה להם כתקופה היפה בחייהם.

 

 

מוסיקה

 

מפגש מוזיקה לתלמידי כיתות א-ו

 

רותה וחמישיית צבעי המוזיקה

רותה וחמישיית צבעי המוזיקה - רּותה וחמישיית "צבעי המּוסיקה" בהנחייתה של החצוצרנית רותה מופע קיצבי ומרתק המוגש בצורה הומוריסטית וחווייתית
החמישייה מציגה מושגים הלקוחים מחיי היום יום, דרך עולם המוסיקה. הקהל מזדהה, מתרגש, רוקד ושר יחד עם הלהקה חמישיית "ציבעי-המוסיקה" שמה לה למטרה לאפשר ההצצה ייחודית לעולמות תרבותיים שלא רבים מכירים, ולהשאיר בלב המאזינים חוויית הקשבה אחרת על הבמה: חצוצרות, סקסופונים, קלידים, גיטרה באס ומערכת תופים מוצגת הייחודיות של כל אחד מחברי הקבוצה, והחשיבות שלו ביצירה המוסיקאלית השלמה.
בתוכנית: קטעי ג'אז, חומרים מהמוסיקה היהודית, עיבודים לשירים ישראליים מוכרים, קצת פופ וקלאסי, קטעי קישור 'עם חיוך', והפתעות...
המופע מבוסס על קשב פעיל ועל אינטראקציה מתמשכת עם הקהל

 

 

צלילים מספרים

צלילים מספרים - מפגש מוזיקה לכיתות א-ו
מופע מוזיקלי המשלב כלי נגינה עתיקים ועכשווים, מתרבויות שונות. המופע מתובל במנגינות עממיות, צלילים וסיפורים אודות כלי הנגינה ומקורם.

 

 

מחול

 

כיתות א-ב

 

לרקוד עם נסיך -יעל פארן

לרקוד עם נסיך - יעל פארן - די להגשים את חלומה של רקדנית לנצח בתחרות מחול ולזכות בתפקיד סינדרלה, מתגייס קהל הילדים ומייעץ לה באילו תנועות להקסים את הנסיך. האם בזכות הילדים תקבל אומץ ותצליח להגשים את חלומה?

 

כיתות ג-ו

 

בקצב החיים

בקצב החיים - מופע קיצבי ודינמי העוסק בתולדות ריקוד הברייקדאנס ובסיפור חיו של חיים רחום.
במפגש בין קטעי הריקוד יש הסבר קצר על טכניקה הכוללת משפטי מחץ עם תובנה לחיים. "כל מי שמנסה מצליח" ,"הדבקות במטרה מסייעת לך להצליח ולהכיר את עצמך". במשימה נוספת בה משתתפים מתנדבים מהקהל הם צריכים לבצע את הסגנונות שראו במופע ולעבור מסגנון לסגנון ,על מנת להצליח הם צריכים להתרכז להקשיב להעזר בזיכרון ואת כל זה להביא לתנועה נכונה הם ממש מביאים כוחות פנימיים להצלחת המשימה וזוכים לעידוד חבריהם שזה בעצם הקהל והעבודה הקשה משתלמת ובאה לידי ביטוי.

 

 

ספרות

 

מירי לשם פלאי - איך ספר נולד

מירי לשם-פלאי - מפגש לתלמידי כיתות א-ג - איך ספר נולד

במפגש מירי משתפת את הילדים בחוויות מרגשות ומשעשעות שעברה במהלך כתיבת הספרים, תוך דגש על הנושא המרכזי בספר טבע ובעלי החיים.
במפגש מירי מספרת על תהליך העבודה על ספר חדש כסופרת ומאיירת מהכנה ומחקר, דרך טיוטות והתלבטויות.
המפגש כולל הקרנה של מצגת שקופיות והמחשות מעניינות מתהליך הכתיבה והאיור.

 

ציפי שחרור  איטו אבירם

היכן שנגמרות המילים - מפגש משוררת ציפי שחרור והסופר איטו אבירם- מפגש לתלמידי ד-ו
המפגש עוסק באלימות בחייהם של ילדים ובני נוער.
כשנגמרות המילים עוברים לשימוש בידיים . במפגש זה מבליטים השניים את התועלת בקריאת הספרים המרחיבה את יכולת השיפוט, מגדילה את טווח המילים ומעניקה לנו את היכולת לסיים סכסוכים. מריבות ואי הבנות ללא שימוש בכוח.
במסגרת המופע קוראים השניים קטעים מיצירותיהם הקשורים באספקטים שונים של אלימות בחייהם של ילדים ובני נוער.
מתקיים דו שיח עם הילדים על האלימות בבית, בבית הספר, בין הורים לילדים.

 

 

אמנות פלסטית

 

אפרת קליפשטיין - בנושא מיחזור לתלמידי כיתות א-ב

המפגש יתמקד באופנים שבהם חומרים מוכרים מהיומיום הופכים לעבודת אמנות. התלמידים יראו כיצד חומרים מוכרים היטב יכולים לקחת אותנו אל מרחבי הדמיון, וכיצד מחשבה ומודעת לוקחת אותנו אל עולם האמנות.

 

 

קולנוע

 

רויכמן גלית - מתכון לסרט

ג-ד בנושא הסרט רטטוי

התמקדות בעלילה של הסרט, בדמויות (המרכזיות ודמויות המשנה), בהתפתחות בעלילה, במוסיקה ובעוד הרבה פרטים קטנים (כמו גודל של דמות) המסייעים לנו להבין על מה חשב התסריטאי של הסרט כשכתב את התסריט.

 

 

ה-ו בנושא הסרט הרי פוטר

מהלך מפגש הקולנוע שלנו נלווה את הארי פוטר מרגעי לידתו המרגשים בקרון הרכבת ועד שהוא הופך לדמות קולנועית. באמצעות צפייה בסצינות מתוך סדרת סרטי "הארי פוטר", נראה כיצד מתרחש המעבר מהמילה הכתובה לשפת הקולנוע, נלמד איך שולט הבמאי בכל אמצעי המבע - משחק, צילום, עריכה, תלבושות, תאורה, מוסיקה - ואיך כל אלה מעצבים את החוויה שלנו, הצופים היושבים באולם.